„Muzyka na obój inaczej”

muzyka-poważna

#1

Originally published at: https://muzykawlegionowskim.pl/wydarzenie/muzyka-na-oboj-inaczej/

Małgorzata Grzywacz – obój, zaproszeni młodzi muzycy, program

Serdecznie zapraszam na 167. koncert z cyklu „Pałacowe spotkania z muzyką” poprzedzający otwarcie nowej wystawy w Galerii Sztuki Współczesnej „Oranżeria”.Koncert odbędzie się 17marca2019r. o godz. 13.00 w Pałacu w Jabłonnie ul. Modlińska 105.DyrektorKatarzyna Molęda„MUZYKA NA OBÓJ INACZEJ” Estrada MłodychNa pierwszym z tegorocznych wiosennych „Pałacowych spotkań…” gościć będziemy młodych muzyków. Oboistka Małgorzata Grzywacz zaprosiła do udziału w koncercie swoich kolegów, studentów Akademii Muzycznej w Gdańsku. To fagocistka Dorota Barbarewicz i pianista Maciej Frączek. Przy takim doborze instrumentów na myśl przychodzi od razu Francis Poulenc i jego Trio na obój, fagot i fortepian, chyba pierwsza tak ważna kompozycja w jego twórczości kameralnej. Ten wybitny przedstawiciel stylu neoklasycystycznego nie ukończył nigdy żadnych studiów muzycznych; przerwał je wybuch I wojny światowej. Po wspólnym występie każdy z artystów będzie miał okazję zaprezentować się solo. Najpierw Maciej Frączek, czyli fortepian i utwory Haydna i Czajkowskiego-pierwsza część klasycznej formy sonatowej oraz baletowe „Pas de deux” w opracowaniu Michaiła Pletniewa. Fagot pozwoli nam dłużej rozkoszować się atmosferą teatru. W wykonaniu Doroty Barbarewicz zabrzmi „Una furtiva lagrima” Donizettiego, transkrypcja przepięknej arii tenorowej. Gaetano Donizetti jest nam znany głównie jako twórca oper, a przecież tworzył także utwory symfoniczne, religijne i kameralne. Małgorzata Grzywacz wykona Concertino tegoż kompozytora, tym razemzagra na rożku angielskim.Patrycja SzymańskaPROGRAMFrancis Poulenc (1899-1963)Triona obój, fagot i fortepian FP 43I Presto, II AndanteJoseph Haydn (1732-1809)SonataAs-dur Hob XVI/46I Allegro moderatoPiotr Czajkowski (1840-1893)„Pas de deux” z Suity z baletu „Dziadek do orzechów” opus 71Gaetano Donizetti (1797-1848)„Una furtiva lagrima” z opery „Napój miłosny”Gaetano DonizettiConcertinona rożekangielski

Wykonawcy:Małgorzata Grzywacz–obój, rożek angielski, Dorota Barbarewicz–fagot, Maciej Frączek–fortepianKierownictwo artystyczne cyklu –Patrycja SzymańskaHonorowy patronat artystyczny -prof. zw. dr hab. Klaudiusz BaranRektor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w WarszawieMałgorzata Grzywacz–oboistka, grająca również na rożku angielskim od dziecka marzyła o podjęciu edukacji muzycznej. Pomimo przeszkód nie poddała się i w wieku czternastu lat rozpoczęła naukę gry na oboju w PSM im. Józefa Elsnera w Warszawie w klasie prof. Bolesława Słowika. Od 2015 roku studiuje, obecnie na II stopniu studiów magisterskichw Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, w klasie prof. Józefa Raatza. Po uzyskaniu licencjatu, podjęła równolegle studia podyplomowe w Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Łodzi (rytmika z edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną). Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich, pracując z takimi osobistościami jak Jerome Guichard, Olivier Stankiewicz, ArkadiuszKrupa, Dario Golcio, Gregor Witt, MarekMleczko, David Walter, JerzyKotyczko, Villem Veverka, Emmanuel Abbuhl. Wystąpiła z Suwalską Orkiestrą Kameralną pod dyrekcją K. Dobrowolskiego. Brała także udział w międzynarodowym projekcie orkiestrowym BISYOC.DorotaBarbarewicz–fagocistka, jej przygoda z muzyką zaczęła się w trzecim roku życia, od lekcji gry na fortepianie. Pomimo iż edukację w Szkole Muzycznej I stopnia w Gdyni w klasie fagotu mgr Beaty Duchniewicz rozpoczęła dopiero w wieku 13 lat, bardzo szybko zaczęła odnosić sukcesy, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia na przesłuchaniach. Naukę kontynuowała w klasie mgr Ewy Naczk-Jankowskiej (szkoła II st.). Obecnie studiuje w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańskuw klasie prof. Wojciecha Orawca(III rok licencjatu). Jako fagocistka brała udział w licznych festiwalach, współpracowała z orkiestrami Filharmonii Bałtyckiej, Opery Bałtyckiej, grała w wielu orkiestrach kameralnych, koncertując na terenie całego kraju. Z orkiestrą akademicką dokonała nagrania „Strasznego Dworu” Moniuszki. W swojej pracy łączy pasję muzyczną z działalnością pedagogiczną; w bieżącym roku ukończy także studia na Uniwersytecie Gdańskim (Pedagogika wczesnej edukacji, Pedagogika opiekuńczo wychowawcza).Maciej Frączek–profesjonalną naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 13 lat w ZPSM II stopnia im. K.Wiłkomirskiego w Elblągu, gdzie kształcił się początkowo pod kierunkiem mgr Natalii Dłużniewskiej, a następnie w klasie fortepianu dra Kordiana Góry. Szkołę Muzyczną w Elblągu ukończył w 2015 roku, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. W tym samym roku rozpoczął studia I stopnia na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, także w klasie dra Kordiana Góry. Uczestniczył także w lekcjach otwartych prowadzonych przez prof. Wojciecha Świtałę. Jest laureatem XVII Festiwalu Pianistycznego im. Izy Garglinowicz w Olsztynie (2015). Koncertuje jako solista i kameralista w Gdańsku, Łodzi i wielu innych miastach Polski.